02 квітня 2025 року доцентка кафедри української мови Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Тетяна Ніколашина прочитала гостьову лекцію

02 квітня 2025 року на запрошення завідувачки кафедри українознавства і лінгводидактики імені професора О. Г. Муромцевої професорки, докторки філологічних наук Олени Маленко на українському мовно-літературному факультеті Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди відбулася гостьова лекція на актуальну освітню тему «Сучасні підходи до вивчення фонетики, графіки, орфоепії».

Завідувачка кафедри Олена Олегівна представила спікерку – доцентку кафедри української мови, кандидатку філологічних наук Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Тетяну Ніколашину, наголосила на тому, що Тетяна Іванівна вже втретє читає гостьову лекцію на факультеті й висвітлює актуальні питання сучасної лінгводидактики НУШ.

З вітальним словом до учасників звернулася очільниця факультету української філології та журналістики Оксана Кирильчук, яка відзначила актуальність теми гостьової лекції, важливість вивчення науково-педагогічного досвіду та обмін ідеями й методичними родзинками, подякувала Олені Маленко за співпрацю, активну участь у науково-методичних і культурних заходах як в університеті, так і на факультеті та підтримку впродовж багатьох років.

Тетяна Ніколашина під час лекції схарактеризувала два центри мислення – два стилі навчання української мови в НУШ: права півкуля – база образного мислення, що охоплює світ явищ у всьому його багатстві та розмаїтті, а ліва півкуля – база абстрактного мислення, яка шукає і знаходить у цьому світі гармонію причин і наслідків; запропонувала авторську методику щодо вивчення фонетики, графіки та орфоепії в кольорі та звукові.

Лекторка переконала присутніх у тому, що звук і колір – це знакові системи, що належать до символьної форми закріплення інформації, яка здатна суттєво впливати на сприйняття учнями інформації та її запам’ятовування, формувати навчально-пізнавальну діяльність через асоціативні зв’язки та позитивні емоції, формувати математичну, інформаційно-цифрову компетентності, компетентність у природничих науках і технологіях, загальнокультурну грамотність.

Слухачами гостьової лекції стали викладачі й здобувачі освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Харківської гуманітарно-педагогічної академії, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, учителі ЗЗСО (гостьова лекція проведена на платформі Zoom; захід об’єднав понад 60 осіб).


Було багато запитань до спікерки, цікаве обговорення складних проблем з методики навчання фонетики, графіки, орфоепії в НУШ, обмін думками. Лекція «Сучасні підходи до вивчення фонетики, графіки, орфоепії» надзвичайно важлива насамперед для здобувачів освіти, яким незабаром проходити виробничу педагогічну практику в ЗЗСО, у нушівських класах, де нові методи та прийоми навчання вже впроваджуються в освітній процес. Науково-методична інформація була надзвичайно корисною як для викладачів-методистів, так і для студентів-філологів.