Викладачі кафедри журналістики розповіли колегам про особливості мовної освіти в Естонії
3 лютого 2022 р. в Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка відбувся семінар «Естонський досвід упровадження багатомовної освіти», який провели доценти кафедри журналістики Леся Лисенко і Сергій Шебеліст. Викладачі закладу вищої освіти – учасники проєкту Erasmus+ KA2 «Розвиток потенціалу підготовки учителів іноземної мови як шлях до впровадження багатомовної освіти та європейської інтеграції України (MultiEd)». У межах його реалізації короленківці торік відвідали з навчальним візитом Естонію, а нині поділилися набутим досвідом із колегами. Організація поїздки відбулася за участі відділу інноваційної діяльності та міжнародних зв’язків за сприяння адміністрації університету.
Сергій Шебеліст зазначив, що програма поїздки була дуже насиченою. Її учасники відвідували різні навчальні заклади (університети, школи, дитячі садочки), фундації та музеї в Таллінні, Тарту й Нарві, аби побачити й відчути, як у державі реалізується гуманітарна політика, зокрема в мовному питанні. Так, діяльність Фонду інтеграції спрямована на те, щоб люди різних національностей, котрі живуть в Естонії, поділяли спільні цінності, брали участь у громадському житті та мали можливості для збереження своєї мови й культури, так званого ідентитету. Держава натомість всіляко сприяє вивченню естонської мови.
Докладно про специфіку методики мовного занурення розповіла Леся Лисенко. Воно базується на засадах добровільності для батьків, дітей і закладів освіти. Обсяг навчання естонською становить не менше 60%. Як кажуть педагоги, мова – це не лише знання, а й можливості, акцентуючи увагу не так на граматиці, як на її функціональному застосуванні. Для кращого засвоєння матеріалу вчителі використовують міміку, жести, презентації, фото- й відео, картинки, особливо популярні в Естонії так звані «стіни, що говорять» – малюнки зі словами.
У межах візиту викладачі ПНПУ імені В. Г. Короленка взяли участь у VIII Міжнародній конференції «Тенденції та проблеми предметно-мовного інтегрованого навчання та викладання англійської мови», що відбулася у Нарвському коледжі Тартуського університету.
До семінару «Естонський досвід упровадження багатомовної освіти» долучилися очільниця факультету філології та журналістики Оксана Кирильчук, викладачі кафедр журналістики, англійської та німецької філології, співробітниці відділу інноваційної діяльності та міжнародних зв’язків. Учасники заходу наголосили на важливості подібних навчальних візитів, адже набутий досвід стане корисним під час викладання в дисциплін за методикою CLIL.