На базі кафедри журналістики відбулася наукова практика учнів Полтавського ліцею № 33
3–4 травня 2024 р. старшокласники Полтавського ліцею № 33 проходили наукову практику на базі кафедри журналістики Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка.
Ліцеїстів і їхніх учителів Наталію Артюх і Владиславу Лимар гостинно зустріла завідувачка кафедри журналістики професорка Світлана Семенко. Світлана Василівна розповіла старшокласникам про особливості навчання за акредитованими освітніми програмами Журналістика у ПНПУ імені В. Г. Короленка, відомих випускників, бази практики для здобувачів освіти і запит ринку праці на професійних медійників. Професорка Семенко провела для учнів коротку ознайомлювальну екскурсію Центром дослідження полтавської журналістики, розповіла про історію становлення полтавської журналістики.
У перший день наукової практики з ліцеїстами працювали доцентка Леся Лисенко і старша викладачка Оксана Зелік. Леся Іванівна провела практичне заняття «Чому важливо дбати про інформаційну гігієну?». Старшокласники не лише з’ясовували, чому необхідно турбуватися про свою інформаційну гігієну, а й використовували алгоритми перевірки фактів, вивчали характерні особливості фейків, інформаційних вірусів, міфів й аналізували випадки медіашахрайства.
Оксана Зелік запропонувала практикантам поговорити про коміксову журналістику. Спочатку учні ознайомилися із поняттям коміксової журналістики, етапами її становлення, тематичними аспектами тих медіакоміксів, які відзначені Пулітцерівською премією. Потім учні проаналізували комікси, представлені у виданні «Заборона.юа». З-поміж іншого аналізували, як комікси говорять про травматичні переживання, втрати, горе: «Невидимки: комікс Анастасії Оприщенко про життя після ампутації», «Слова, які я більше не скажу: комікс Анастасії Оприщенко про роботу горя після втрати», «“Мій найбільший страх — таргани з сусідньої держави”. Комікс Заборони про життя в Криму під час війни» та ін. Також, послуговуючись сервісом Canva, учні спробували попрацювати над власними коміксами про шкільне життя.
Програма другого дня практики включала бесіду «Чи може текст стати Домом?» і тренінг «Як перевіряти фотографії в медіа».
Бесіда «Чи може текст стати Домом? Розмова про творчість Ольги Карі», яку провела зі школярами доцентка Марина Свалова, мала практичний характер. Учні, працюючи з репортажами й есеями публіцистки, міркували про небезпеку соціальних стереотипів, які актуалізувала сучасна війна. Обговорювали прийоми креативного письма, до яких удається Ольга Карі для осмислення травматичного досвіду – переживання війни в тилу. Старшокласники запропонували цікаві теми, креативні заголовки, ділилися фрагментами власних текстів, у яких представили своє бачення проблем, порушених Ольгою Карі.
Доцентка Леся Лисенко запропонувала старшокласникам тему «Як перевіряти фотографії в медіа». Під час заняття практиканти обговорювали особливості взаємодії з візуальною інформацією в соціальних мережах, вчилися використовувати інструменти для перевірки візуального контенту.
Учителі української мови і літератури вищої категорії, методисти, керівники наукової практики Владислава Лимар і Наталія Артюх подякували викладачам кафедри журналістики за цікаві і пізнавальні заняття.
Кафедра журналістики запрошує всіх охочих до співпраці!