Психологиня Danning Zhao (Японія) і професорка Ольга Ніколенко (ПНПУ) провели для українських педагогів тренінг щодо впливу війни на дітей та можливостей їх психологічного відновлення

22 січня 2025 року на базі Центру українсько-японської дружби «Sakura» Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка відбувся онлайн тренінг для українських педагогів на тему «Вплив війни на дітей і як із ним боротися».

Тренінг був організований у межах міжнародного проєкту “Morita Therapy in Educational Activities in Ukraine”, спрямованого на подолання негативних наслідків війни, зокрема збереження ментального здоров’я українських учителів та учнів у процесі освітньої діяльності.

Це вже восьмий тренінг із циклу, що триває протягом 2024-2025 років. Із початку березня 2024 р. психологиня Danning Zhao (Saitama University, Mejiro University, Japan) і докторка філологічних наук, професорка, завідувачка кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка Ольга Ніколенко організували тренінги Ukrainian`s Morita Therapy для психологічного відновлення педагогів із різних регіонів України. У тренінгах беруть участь викладачі із 7 областей (Херсонська, Полтавська, Миколаївська, Дніпропетровська, Луганська, Хмельницька, Закарпатська області). Перекладач – асистентка кафедри світової літератури ПНПУ імені В.Г. Короленка, аспірантка ЛНУ імені І. Франка Катерина Ніколенко.   

22 січня 2025 року перед українськими педагогами виступив із промовою консультант «Seikatsu no Hakkenkai», член правління «Mental Health Okamoto Memorial Foundation»  Mr. Kiyoaki Okamoto. Він висловив міцну підтримку українським педагогам, які продовжують здійснювати важливу місію – збереження фізичного і духовного здоров’я юного покоління українців. Також Mr. Kiyoaki Okamoto ознайомив українських освітян із матеріалами японської преси щодо міжнародної підтримки України. 

Потім японська психологиня, консультантка іноземних студентів Danning Zhao (Saitama University, Mejiro University) виступила із презентацією на тему «Вплив війни на дітей і як із ним боротися». У своїй доповіді вона спиралася на результати опитування українських учителів, яке провели Danning Zhao, Ольга Ніколенко, Катерина Ніколенко  в жовтні 2024 року. В опитуванні взяли участь 667 учителів. За результатами опитування, порівняно з початком війни, 59 осіб сказали, що їхній психічний стан «покращився», 242 сказали, що він «залишився таким самим» і 266 сказали, що він «погіршився». З іншого боку, 189 респондентів сказали, що їхня життєстійкість «покращилася», 286 сказали, що не змінилася, а 192 сказали, що «погіршилася». На думку психологині Danning Zhao, резильєнтність (психологічна стійкість) українців дійсно заслуговує на повагу та глибоке вивчення.

В опитуванні, яке провели Danning Zhao, Ольга Ніколенко, Катерина Ніколенко  в жовтні 2024 року,  українські вчителі також розповіли про особливості освітнього процесу та психологічний стан учнів під час війни. Психологині Danning Zhao зазначила, що війна в Україні має серйозний психологічний вплив на дітей, який виявляється у таких наслідках: 1) посттравматичний стресовий розлад (ПТСР); 2) тривога і депресія; 3) негативний вплив на когнітивні здібності та розвиток загалом; 4) соціальна ізоляція та зміна сімейних стосунків.

Результати опитування дали поштовх до подальшої дискусії на тему «Складні випадки у вирішенні проблем учнів та досвід подолання (успіхи та невдачі)», яку допомогла організувати докторка філологічних наук, професорка Ольга Ніколенко.

Учасники тренінгу живо обмінювалися думками, ділилися власним досвідом і водночас визначили труднощі, які виникають внаслідок впливу війни на дітей. Педагоги визначили проблемні питання, що залишаються відкритими й потребують психологічного консультування з боку спеціалістів.

Під час тренінгу йшлося не лише про труднощі освітнього процесу під час війни, але й про проблеми, які виникають серед учнів і вчителів у японських школах (наприклад, соціальна ізоляція, невміння будувати стосунки та ін.).

Розмова про національні традиції надихнула українських учителів на роздуми про вічні цінності.

Педагоги щиро подякували психологині  Danning Zhao, Mr. Kiyoaki Okamoto та професорці Ользі Ніколенко за організацію серії тренінгів для підтримки психічного здоров’я та покращення освітнього процесу. Співпраця триває. 

You may also like...