Випускники бакалаврату факультету української філології та журналістики – успішні педагоги-словесники вже зі студентської лави

У розпалі атестаційні екзамени на здобуття першого (бакалаврського) рівня вищої освіти студентів денної та заочної форми навчання на факультеті української філології та журналістики (декан – доц. Кирильчук О. Б.). Зокрема зовсім скоро омріяні дипломи отримають майже п’ятдесят молодих учителів, які впродовж чотирьох років навчалися за спеціальністю 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) й освітньо-професійними програмами «Середня освіта (Українська мова і література та мова і література (англійська))», «Середня освіта (Українська мова і література та мова і література (німецька))», «Середня освіта (Українська мова і література)». Вони вже успішно склали атестаційний іспит із професійної підготовки за першою предметною спеціальністю освітньої програми, і поважна атестаційна комісія (голова – доц. Ніколашина Т. І.) із приємністю відзначила ґрунтовні знання з української мови та літератури, фахових методик, педагогіки та психології більшості студентів-випускників.

Такі високі освітні показники, усупереч усім викликам воєнного часу, значною мірою оперті на практично-професійний досвід вихованців факультету, адже понад третина майбутніх педагогів-словесників уже сьогодні фактично є ними, маючи один, а то й два роки профільного трудового стажу в державних ЗЗСО, а також долучаючись до викладання на онлайн-платформах і в приватних школах. Деканат і випускові кафедри пишаються здібними, відповідальними, творчими четвертокурсниками, які вже на університетській лаві працюють учителями української, англійської та німецької мови, української та зарубіжної літератури, організаторами з виховної роботи, асистентами вчителів тощо: Альоною Кравець, Веронікою Мороз, Анною Соломко, Аліною Сулименко, Дарією Шевченко (У(а)-41, куратор – проф. Ленська С. В.), Риммою Алахвердієвою, Аліною Пархоменко, Єлизаветою Путівцевою, Анною Топольник, Юлією Хорольською (У(н)-42, куратор – ст. викл. Білик Г. М.), Катериною Білою, Єлизаветою Демченко, Наталією Іващенко, Аліною Кузіною (У(н)-43, куратор – ст. викл. Білик Г. М.) та ін. Завдяки їм факультет узаємодіє з такими ЗЗСО, як гімназія № 12 Полтавської міської ради, ліцей № 2 «Подільський» Полтавської міської ради, ліцей № 6 «Лідер» Полтавської міської ради, ліцей № 13 «Успіх» Полтавської міської ради, КЗ «Солоницький ліцей Козельщинської селищної ради», Новосанжарський ліцей Новосанжарської селищної ради Полтавської області, Орданівська загальноосвітня школа І‑ІІІ ступенів Диканської селищної ради Полтавського району Полтавської області, Тахтаулівський опорний навчально-виховний комплекс імені Самійла Величка, КЗ «Ліцей № 40» Кам’янської міської ради, КЗ «Сахновщинський навчально-реабілітаційний центр» Харківської обласної ради та ін.

Важливо, що молоді педагоги постійно поглиблюють свої фахові компетенції через участь у профорієнтаційних заходах факультету, наукову діяльність, долучення до навчально-методичних вебінарів, конференцій, курсів із підвищення кваліфікації, що потверджують їхні численні свідоцтва й сертифікати. А ще вони охоче діляться власним досвідом із молодшими колегами з альма матер, котрі лише починають вибудовувати для себе траєкторію професійного розвитку. Так, студентки-відмінниці, старости груп У(н)-42 і У(н)-43, учительки української мови та літератури відповідно гімназії №12 Полтавської міської ради та ліцею № 6 «Лідер» Полтавської міської ради Анна Топольник і Аліна Кузіна стали яскравими гостями-спікерками низки практичних занять із методики навчання української літератури груп У(а) 22 і У(н)‑23 (викладач – ст. викл. Білик Г. М.).

Представляючи їх здобувачам освіти, Галина Білик наголосила на нагальній потребі вчителів-словесників у ЗЗСО України, закликала другокурсників старанно навчатися, вигранювати цінні для педагога знання й навички й серйозно орієнтувати себе на фахову діяльність уже сьогодні. Студентки Аня й Аліна розпочали свій виступ із найпростішого: розповіли, як шукати роботу вчителя (через інформаційну систему деканату, мережеві ресурси, особисте спілкування під час проходження практики тощо), які документи необхідні для працевлаштування, які труднощі виникають у перші дні праці, як налагоджувати контакти з адміністрацією, колективом, учнями, наскільки складно готуватися до уроків, як не лякатися й учитися на власних помилках, наскільки приємно відчувати, що ти керуєш дітьми, передаєш їм свої знання. І вже справжніми майстер-класами від старшокурсниць стали їхні ефективні практичні кейси щодо побудови якісного уроку, написання конспекту уроку, добору дидактичного матеріалу й засобів навчання, роботи з різними за рівнем знань учнями та шляхів вирівнювання якісної компоненти, уроків онлайн тощо. Спілкувалися фактично однолітки, але між ними – суттєва відмінність, яку формує ґрунтовна університетська освіта, самоосвіта й практична діяльність, перетворюючи здобувача на спеціаліста.

Хай гарно працюється новій учительській філологічній зміні, хай якнайкраще розквітне її талант під таким бажаним для усіх нас переможно-мирним небом України! Упевнені, що багато випускників бакалаврату продовжить свою освіту на другому (магістерському) рівні на рідному факультеті, який виплекав їхні перші вчительські крила.

You may also like...