Творчі майстерні кафедри журналістики для учнів Ліцею № 17 «Інтелект»

Один із напрямів медіаосвітньої стратегії кафедри журналістики Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка – співпраця із ЗЗСО Полтави і Полтавської області.



У межах тижня факультету української філології та журналістики кафедра зорганізувала і провела низку зустрічей зі школярами Полтави.

24 квітня 2025 р. гостями кафедри журналістики стали учні Ліцею № 17 «Інтелект» Полтавської міської ради, їхні вчителі української мови й літератури Лідія Мулявка і Зоя Гриценко. Ліцеїстів привітала завідувачка кафедри журналістики професорка Світлана Семенко і побажала креативної співпраці, нестандартних відкриттів та цікавих знайомств зі здобувачами освіти.

Викладачі і студенти кафедри журналістики працювали зі школярами на різних локаціях: на комунікативному майданчику під відкритим небом «PRO100НЕБА» й у Центрі дослідження полтавської журналістики.

Перший блок творчих майстерень присвятили створенню особистого бренду. СММ-ниця інтернет-видання «ЗМІСТ» Катерина Бражанська розповіла про комунікаційну стратегію видання в інстаграмі, створення і просування контенту в соціальних мережах, креативні прийоми привертання уваги аудиторії. «ЗМІСТ» – локальне медіа, тому теми, запропоновані для аналізу, були близькими і зрозумілими учнівській аудиторії.

Майстер-клас «Шлях ютубера» провів студент 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти ЗахарВаравкін. Захар має свій канал, аудиторія якого постійно зростає. На прикладі свого каналу YouTubeмагістрант показав, про що можна знімати відео, як обирати програми та апаратуру для роботи, зосередився на просуванні контенту: прев’ю, назва, правила платформи, шапка йаватарка каналу, кінцеві заставки та підказки. Також Захар поділився, як можна монетизувати контент: партнерська програма YouTube (монетизація через рекламу); спонсорство / платна підписка; донати; продаж товарів чи послуг; пряма реклама; розміщення партнерських посилань.

Завершила перший блок старша викладачка кафедри журналістики Оксана Зелік тренінговим семінаром «Як створити особистий бренд». Оксана Андріївна разом зі школярами проаналізувала формулу особистого бренду, присутні простежили, як формуються професійні, соціальні ролі і який набір персональних ролей особистості привертає увагу аудиторії.

Школярі ознайомилися з алгоритмом побудови особистого бренду: спробували обрати позиціонування, toneofvoice, провести персональний SWOT-аналіз і т.д. З’ясували, що особистий бренд формується із таких складників: фокус, оригінальність, цінності, репутація, охоплення.

Другий блок творчих майстерень присвятили роботі з текстами. Так, доцентка кафедри журналістики Марина Свалова (Боровська) провела засідання читацького клубу «Прийоми креативного письма у творчій практиці Марини Боровської і Сергія Осоки».

Модераторка представила учням посібник із креативного письма медіадослідниці, есеїстки, письменниці Марії Титаренко «Не музи, а м’язи (50 вправ із творчопису)». Учасники засідання розглянути такі прийоми креативного письма, як кінематографізм і сенсибельність (здатність у тексті подразнювати органи чуття читача). Обговорювали функції цих прийомів у текстах зі збірки короткої прози Сергія Осоки «Нічні купання в серпні» й текстах Марини Боровської, опублікованих у соціальній мережі «Фейсбук».

Школярі активно долучилися до творчого діалогу, запропонувавши власні цікаві теми, для розкриття яких у жанрі авторської колонки доцільно було б використати прийоми кінематографізму й сенсибельності.

Разом із викладачами кафедри журналістики працювали студентки 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Анна Дяченко, Єлизавета Карпенко, Альона Педенко, Влада Забара.

Дякуємо Ліцею № 17 «Інтелект» (директорка – Олена Голтвяниця) за багаторічну співпрацю і спільні творчі проєкти.

You may also like...