Секційне засідання Міжнародного науково-практичного форуму «Педагогічна майстерність майбутнього вчителя : поступ, становлення, удосконалення і зростання» на факультеті української філології та журналістики
5 червня в Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка відбувся Міжнародний науково-практичний форум «Педагогічна майстерність майбутнього вчителя: поступ, становлення, удосконалення і зростання» з ініціативи ректорки Марини Гриньової, яка у вітальному слові наголосила на тому, що цей масштабний освітянський захід об’єднав наукову й педагогічну спільноту з різних регіонів України та понад десяти країн світу — Польщі, Ізраїлю, Іспанії, Литви, Чехії, Данії, Японії, США, Великої Британії та інших. Серед учасників — представники провідних університетів і академій, практики, дослідники, здобувачі вищої освіти, зокрема почесні гості – доктор філософських наук, професор, академік Національної академії наук України, академік і президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень та член Наглядової ради університету, доктор економічних наук, професор Сергій Захарін.

На факультеті української філології та журналістики в рамках форуму відбулося секційне засідання «Полтавська школа педмайстерності: фундатори і послідовники», модерували яке декан факультету Оксана Кирильчук та доцент кафедри педагогічної майстерності та менеджменту імені І. А. Зязюна Ірина Бабенко. Відкриваючи роботу секції, Оксана Борисівна звернулася до учасників форуму – викладачів факультету, учителів, студентів – зі словами привітання зі знаменною подією в житті короленківців і педагогічних працівників Полтавщини – відкриттям Міжнародного форуму, метою якого є звернення на новому етапі розвитку педагогічної освіти до витоків унікального відкриття полтавських педагогів – педагогічної майстерності майбутнього вчителя, що є дороговказом поступу, становлення, удосконалення та зростання професійності роботи викладачів і студентів.

Серед учасників секційного засідання були науковці, директори шкіл та освітніх центрів, учителі шкіл Полтавського регіону, студенти факультету української філології та журналістики. Директорка Великобагачанського опорного ліцею, учитель-методист української мови та літератури Інна Калениченко у своєму виступі головною рисою педагогічної майстерності визначила натхнення як джерело творчої енергії, поштовх до самовдосконалення та спілкування з однодумцями.

Про наукові здобутки розповіла директорка Наукового ліцею № 3 Полтавської міської ради Ірина Гринь. Секрети успішного розвитку учнівської творчості очільниця закладу пов’язала з діяльністю колективу, спрямованої на створення комфортного навчального середовища. Нові форми роботи, започатковані в ліцеї (колоквіуми, наукові практики, авторські освітні програми тощо) сприяють всебічному розвиткові учнів, зокрема їхнім науковим відкриттям.

Випускник факультету Сергій Зайцев – директор Інклюзивно-ресурсного центру Полтавської міської ради – презентував програму діяльності закладу, головним завданням якого є допомога дітям з особливими потребами, їхнім батькам, а також педагогам. Знайомство вчителів з новими психолого-педагогічними методиками, з ідеями інклюзивної трансформації є одним з важливих напрямків роботи центру.Тепле привітання учасникам форуму пролунало з Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини від декана факультету початкової освіти Наталки Дудник та доцентки кафедри виховних технологій та педагогічної творчості Алли Добридень. Наталка Василівна подякувала за тісну співпрацю факультетів, підкреслила важливість і відповідальність викладацької роботи в педагогічних університетах, адже виховати справжнього учителя – це покликання і талант. Алла Добридень докладно розповіла про роботу кафедри, робота якої побудована на морально-етичних і методологічних засадах полтавської школи педмайстерності. Викладачка ознайомила з інноваційними технологіями, розробленими на кафедрі, про майстерки та організацію виробничих практик, роботою лабораторії та фестивалями педагогічної творчості.


Центр професійного розвитку педагогічних працівників Полтавської міської ради теж очолює випускниця факультету української філології та журналістики Ірина Солончук. У своєму виступі вона подякувала викладачам кафедри української мови та української літератури за ґрунтовні знання, за те, що викладачі підтримують своїх випускників, беруть активну участь в педагогічних нововведеннях, зокрема сертифікаційних програмах. Уроки педагогічної майстерності, підкреслила доповідачка, ми отримали від своїх наставників. Це – довіра, оптимізм, віра в краще.
Яскравими творчими виступами запам’яталися учасникам форуму молоді вчителі, випускники факультету. Марина Тихоненко – учитель української мови та літератури Кобеляцького ліцею № 2 імені Олеся Гончара, та її колежанка Надія Прійдан – учителька географії, презентували методику інтегрованих уроків, зокрема урок за повістю Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків» та вивчення природи Карпатських гір. З сучасними візуальними формами роботи познайомила вчителька української мови та літератури Хорольської гімназії Аліна Логвиновська. В обговоренні взяла участь учителька Диканського ліцею Яна Багай.


Студентка першого курсу Софія Шлапак виступила з повідомленням про педагогічну майстерність директорки Дібрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Диканської селищної ради Ольги Шлапак, про її невтомну волонтерську діяльність, приклад якої впливає на учнів, гартує з них справжніх патріотів.
Доповідь Оксани Пропастіною – учителя-методиста української мови та літератури, заступниці директора з навчально-виховної роботи Кременчуцького ліцею № 4 «Кремінь», була присвячена практичним аспектам науково-дослідницької діяльності з обдарованими учнями. Вчителька, яка підготувала більше десяти переможців МАН, олімпіад, предметних конкурсів, поділилась секретами своєї педагогічної майстерності.

Зі своїми міркуваннями, щодо педагогічної майстерності майбутніх вчителів, виступили викладачі факультету. Завідувачка кафедри світової літератури, професорка Ольга Ніколенко поділилася досвідом підручникотворення авторського колективу під її керівництвом в умовах реформи Нової української школи. Світлана Ленська – завідувачка кафедри української літератури, професорка, порушила проблему розвитку емоційного інтелекту вчителя, який дозволяє відчувати та розуміти емоції, виховувати стресостійкість учнів засобами літератури. Ірина Павлова – завідувачка кафедри української мови, доцентка, зупинилася на державотвірних та освітніх вимірах української мови, на здобутках, сьогочасних проблемах та викликах прийдешнього. Завідувачка кафедри журналістики, професорка Світлана Семенко розповіла про медіаосвітню модель кафедри журналістики, проінформувала про заходи, які проводять викладачі кафедри з просвітницькою метою серед учнів, студентів, учителів шкіл Полтавського регіону.




Робота секції поєднала вчителів різних поколінь, різного професійного досвіду, але єдиних у своєму прагненні досягти професійної досконалості, справжньої педагогічної майстерності!
