Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка – офіційний партнер програми Erasmus+
12-14 лютого 2020 р. в Запорізькому національному університеті відбулася перша робоча зустріч (kick-off meeting) в межах реалізації проєкту «Foreign Language Teacher Training Capacity Development as a Way to Ukraine’s Multilingual Education and European Integration» програми Erasmus+: К2 – розвиток потенціалу вищої освіти (610427-EE-2019-EPPKA2-CBHE-JP). У заході взяли участь представники українських університетів (Запорізький національний університет, Полтавський національний університет імені В. Г. Короленка, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Горлівський інститут іноземних мов Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» у м. Бахмут, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна) та закордонні заклади вищої освіти (Тартуський університет (Естонія), Астонський університет (Велика Британія), Гейдельберзький університет (Німеччина)). Викладачі Астонського університету Елізабет Віландер та Сюзан Гартон, ректор Гейдельберзького університету Ганс Вернер Гунеке, викладачі Гейдельберзького університету Стефані Вітцігам, Леоні Екзарокс є експертами з інтернаціоналізації освіти та впровадження методики CLILу межах виконання роботи над проєктом.
У робочому візиті до Запорізького національного університету в рамках проєкту взяли участь декан факультету філології та журналістики Оксана Кирильчук, начальник відділу інноваційної діяльності та міжнародних зв’язків Ірина Когут, завідувач кафедри англійської та німецької філології Марина Зуєнко.
З вітальним словом до учасників робочої зустрічі звернувся ректор Запорізького національного університету Микола Фролов, який відзначив важливість реалізації проєкту в розбудові мультилінгвальної освіти в Україні та укріпленні потенціалу України на шляху реформ.
Досвідчених і нових партнерів привітала координатор з Національного офісу Erasmus+ в УкраїніСвітлана Шитікова. Під час круглого столу представники ПНПУ імені В.Г. Короленка урочисто отримали посвідчення про те, що університет став офіційним партнером програми Erasmus+.
Основні принципи та ідеї реалізації проєкту висвітлили у своїх доповідях менеджери проєкту, представники Тартуського університету: Крістіан Клаукс (менеджер проєктів Тартуського університету, грантхолдера в консорціумі), Алеся Головко (проєктний менеджер). Проєкт набуває чинності з моменту підписання угоди про співпрацю в рамках проекту і триватиме протягом трьох років (2019-2022 рр.). Під час реалізації проєкту будуть розроблені й упроваджені у закладах вищої освіти України 8 нових дисциплін загально-університетського циклу та оновлено 13 дисциплін для спеціальності 014 Середня освіта. Мова і література (англійська). Мета проєкту полягає у розвитку мультилінгвальної освіти в Україні шляхом впровадження предметно-інтегрованого мовного навчання (методика CLIL) та інтернаціоналізації освіти, що сприятиме інтеграції України до європейського освітнього простору.
12 лютого 2020 р. під час офіційного відкриття проєкту доцентМарина Зуєнко представила освітню та наукову діяльність ПНПУ імені В.Г. Короленка, розкрила традиції закладу вищої освіти, окреслила роботу інноваційних освітніх платформ на факультеті філології та журналістики (Науково-методичний центр якості вивчення англійської мови та світової літератури, Аудиторія японсько-української дружби “Sakura”, Короленківський центр краєзнавства).
Доцент Оксана Кирильчук розповіла про студентську й викладацьку мобільність на факультеті філології та журналістики ПНПУ імені В.Г. Короленка та співпрацю з провідними університетами Європи, США, Азії.
13 лютого 2020 р. менеджери проєкту презентували структурні зміни до начальних планів університетів.
Стефані Вітцігам, викладач Гейдельберзького університету, та Сюзан Гартон, викладач Астонського університету, розкрили особливості методики CLILпід час викладання іноземної мови та зауважили, що за предметно-інтегрованою мовною методикою навчання дисципліну може викладати або вчитель-предметник (учитель біології, хімії, математики тощо) або вчитель іноземної мови. Для цього важливо вчителю-мовнику надати допомогу вчителеві-предметнику у підготовці предметної лексики, відпрацювати граматичну функцію для висвітлення відповідної теми, максимально візуалізувати репрезентативний матеріал.
До 15 квітня 2020 р. учасники проєкту мають опитати 1000 респондентів – викладачів, учителів, студентів, випускників університету, директорів шкіл щодо оцінки навчальних планів та пропозицій з інтернаціоналізації освіти в аспекті викладання дисциплін у школі та університетах англійською мовою. Зі структурою опитувальника ознайомила присутніх менеджер проєкту Алеся Головко та завідувач кафедри теорії та практики перекладу Запорізького національного університету Світлана Запольських.
Для забезпечення сучасного вчителя англійської мови новими знаннями та методиками навчання учасники проєкту будуть розробляти веб-сайт проєкту та висвітлювати особливості застосування методики CLIL. Загальні аспекти щодо змістового наповнення веб-сайту висвітлила завідувач кафедри англійської мови та літератури Миколаївського національного педагогічного університеті імені В. О. Сухомлинського Тетяна Мироненко.
Систему контролю якості проведених заходів розроблених курсів розкрила у своїй доповіді завідувач кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, професор Ірина Задорожна.
14 лютого 2020 р.гості з університетів Німеччини, Великої Британії, Естонії презентували навчальні плани підготовки вчителя англійської мови. У скайп-доповіді до учасників проєкту звернулася координатор Національного офісу Erasmus+ в Україні Світлана Шитікова, яка розкрила основні етапи реалізації проєкту, особливості його адміністрування, фінансування та штрафних санкцій у разі невиконання умов договору.
Для досягнення належної результативності проєкту планується залучення низки вітчизняних та європейських фахівців, теоретиків та практиків, студентство і широкагромадськість.
25-29 травня 2020р.Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка гостинно прийматиме партнерів проєкту на семінарі щодо оновлення навчальних планів в університетах України.