Молодіжна платформа ІІІ Всеукраїнської конференції з міжнародною участю «Сучасні проблеми дослідження української мови й методики її навчання в закладах загальної середньої та вищої освіти»
20–21 лютого 2025 року відбулися засідання молодіжної платформи ІІІ Всеукраїнської конференції з міжнародною участю «Сучасні проблеми дослідження української мови й методики її навчання в закладах загальної середньої та вищої освіти», зорганізованої колективом кафедри української мови Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка разом із Полтавською академією неперервної освіти ім. М. В. Остроградського, Харківським національним педагогічним університетом імені Г. С. Сковороди, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli «WOM» w Bielsku-Białej (Polska).

До спільного наукового обговорення долучилися учні й студенти навчальних закладів різних рівнів Полтави, Полтавщини, Черкащини, Харківщини, Донеччини, Запоріжжя під модеруванням Людмили Дейни, доцентки кафедри української мови.
Із вітальним і напутнім словом до учасників наукового зібрання звернулися очільниця факультету української філології та журналістики Оксана Кирильчук та завідувачка кафедри української мови Ірина Павлова. Вони висловили щиру подяку юним лінгвістам за любов до рідного слова, наполегливість у роботі, прагнення до нових знань і побажали подальших успіхів у дослідницькій діяльності.
Обрані унівською та студентською молоддю теми охопили максимально широкий мовознавчий спектр нез’ясованих питань із загального мовознавства, лінгвостилістики, лінгвопрагматики, лінгвокультурології, лінгводидактики, лінгвоперсонології, фразеології, лексикології, синтаксису та ін. Зосібна свої доповіді презентували

Туменко Ярослав, студент другого курсу ПНПУ імені В. Г. Короленка (науковий керівник – Дейна Людмила, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови ПНПУ імені В. Г. Короленка), «Функційна специфіка синтаксичних засобів експресивізації тексту в новорічних промовах Президента України 2022–2024 рр.»
Палеха Катерина, учениця 10 класу Комунального закладу «Полтавський міський багатопрофільний ліцей №1 імені І. П. Котляревського Полтавської міської ради Полтавської області» (науковий керівник – Палеха Ольга, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри початкової освіти ПНПУ імені В. Г. Короленка), «Лінгвокультурема як різновид культуреми»;
Авдєєва Карина, студентка третього курсу ПНПУ імені В. Г. Короленка (науковий керівник – Ніколашина Тетяна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови ПНПУ імені В. Г. Короленка), «Сучасні методи і прийоми навчання української мови»;
Сергієнко Іванна, учениця Кременчуцького ліцею №25 «Гуманітарний колегіум» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (науковий керівник – Загорулько Оксана, учитель української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист Кременчуцького ліцею №25 «Гуманітарний колегіум» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області), «Мовні засоби експресивізації сучасного художнього дискурсу: лінгвопрагматичний вимір»;
Мальченко Вікторія, студентка третього курсу ПНПУ імені В. Г. Короленка (науковий керівник – Ніколашина Тетяна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови ПНПУ імені В. Г. Короленка), «Використання інтерактивних технологій на уроці української мови»;
Тараненко Анастасія, учениця 10 класу Золотоніської спеціалізованої школи №2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради Черкаської області; переможець обласного етапу конкурсу-захисту учнівських наукових робіт МАН України наукові керівники: Васильчук Ганна Іванівна, учитель української мови та літератури Золотоніської спеціалізованої школи № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради Черкаської області; Терещенко Тетяна Вікторівна, учитель зарубіжної літератури та мистецтва Золотоніської спеціалізованої школи № 2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради Черкаської області), «Вербалізація концепту ЗАХИСНИК у сучасній пісенній творчості»;
Городецька Альона, студентка третього курсу ПНПУ імені В. Г. Короленка (науковий керівник – Дейна Людмила, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови ПНПУ імені В. Г. Короленка), «Інноваційні підходи до вивчення фонетики на уроках української мови»;
Коваль Маргарита, учениця 10 класу Соколівського опорного ліцею Жашківської міської ради Уманського району Черкаської області (науковий керівник – Дєєва-Наюк Олена, учитель вищої категорії, учитель української мови та літератури Соколівського опорного закладу Жашківської міської ради Уманського району Черкаської області), «Мовностилістичні засоби як відображення авторської індивідуальності в романі Артема Чеха “Хто ти такий?ˮ»;
Бондаревська Марія, учениця 9 класу Уманська гімназія №11 Уманської міської ради Черкаської області (науковий керівник – Загороднюк Юлія, учитель української мови та літератури вищої категорії Уманська гімназія №11 Уманської міської ради Черкаської області), «Прізвища з польськими основами в антропоніміконі Уманської гімназії №11 Уманської міської ради Черкаської області»;

Наріжна Марина, студентка другого курсу ПНПУ імені В. Г. Короленка (науковий керівник – Павлова Ірина, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української мови ПНПУ імені В. Г. Короленка), «Досвід мовно-літературної підготовки в умовах академічної мобільності»;

Здор Аліна, учениця 10-М класу Черкаського гуманітарно-правового ліцею Черкаської міської ради Черкаської області (науковий керівник: Соломаха Ніна Іванівна, учитель української мови та літератури Черкаського гуманітарно-правового ліцею Черкаської міської ради Черкаської області), «Специфіка функціювання фемінітивів у мові медіа»;
Вдовіна Софія, учениця 11 класу Великоканівецького навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів» Чорнобаївської селищної ради Черкаської області (науковий керівник: Кононенко Світлана Іванівна, учитель української мови та літератури Великоканівецького навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів» Чорнобаївської селищної ради Черкаської області), «Сучасні тенденції вживання та правопису новітніх запозичень»;

Конакбаєва Аня, учениця 10-А класу Опорного закладу освіти «Чорнобаївський ліцей Чорнобаївської селищної ради Черкаської області» (науковий керівник – Труш Наталія, учитель української мови та літератури Опорного закладу освіти «Чорнобаївський ліцей Чорнобаївської селищної ради Черкаської області»), «Функційно-семантичний потенціал хроматичних кольорів (на матеріалі сучасної поезії про війну)».

Наприкінці жвавого наукового обговорення Людмила Дейна подякувала всім учасникам за небайдужість до сучасного мовознавства, внесок у його розвиток, подякувала всім науковим керівникам, які запалюють дослідницький вогник у серцях учнів та студентів, і висловила щире сподівання на якнайшвидші наступні зустрічі.