Факультет філології та журналістики долучився до загальноуніверситетського профорієнтаційного заходу «Фестиваль професій»

27 березня 2023 року Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка гостинно вітав школярів-випускників з різних куточків області у форматі фестивалю професій.

Факультет філології та журналістики підготував такі тематичні локації, що репрезентували ті популярні професії, які тут можуть здобути майбутні вступники: «Журналіст», «Учитель української мови та літератури», «Філолог-дослідник», «Учитель іноземних мов та зарубіжної літератури», «Перекладач Англійська мова. Німецька мова».

Кафедра журналістики організувала в Центрі дослідження полтвської журналістики зустріч головної редакторки інтернет-видання «Зміст» Анастасії Добряк із зацікавленими в медійних професіях. До бесіди із випускницею освітньої програми «Журналістика» долучилися учні різних навчальних закладів міста і області, а також учасники Зразкового художнього колективу гуртка «Юний журналіст» Полтавського обласного центру естетичного виховання учнівської молоді  (керівник – випускниця факультету Ірина Синягівська).

Анастасія Добряк презентувала різні аспекти роботи громадської організації «Зміст Полтава», зокрема акцентувала увагу  на волонтерських проєктах, до яких можуть долучатися полтавці. Особливий інтерес у гостей заходу викликала розмова про специфіку роботи журналістів в умовах воєнного часу, дотримання дотримання етичних норм, стандартів, взаємодії з джерелами інформації. Учні були допитливими і щодо впливу локальних медій на розвиток громад. Анастасія Добряк у цьому контексті визначила пріоритети роботи видання «Зміст» як агента змін.

Викладачі кафедри світової літератури запросили п`ятикласників Полтавської загальноосвітньої школи І –ІІІ ст. № 38 на «Літературне чаювання» до Науково-методичного центру країнознавства. Кандидатка філологічних наук доцентка Тетяна Михайлівна Конєва запропонувала їм цікаву подорож до казкового світу. Творче читання, аналіз й інтерпретація літературних казок, літературна вікторина «Розпізнай мене» сприяли формуванню духовного світу, високої моралі, ціннісних орієнтацій підростаючого покоління, розвитку їх читацької та мовленєвої культури, креативних здібностей, критичного мислення. Традиційне «Літературне чаювання» завершилося солодкими подарунками.

У науково-освітній лабораторії «CLIL in Education and Research» відбулася зустріч викладачів кафедр англійської та німецької філології та романо-германської філології зі школярами старших і випускних класів. Викладачі Вікторія Кравченко та Богдан Стороха представили для учнів специфіку і багатоаспектність професії перекладача, розкрили деякі особливості процесу перекладу, його значення на локальному та глобальному рівні (історія про неправильний переклад, що був одним із поштовхів до початку франко-пруської війни) та вимоги, що висуваються до сучасних усних та письмових перекладачів.

Локація «Філологи-дослідники» була велелюдною. Сюди завітали учні та вчителі м. Полтави й області. Важливо, що всі педагогині-словесниці, які супроводжували школярів, – це випускниці факультети філології та журналістики. Вони здобули фах учителів-філологів у різні роки, тепер передають шану до альма-матер своїм вихованцям.

З майбутніми абітурієнтами говорила Віра Мелешко, завідувачка кафедри української літератури. Вона акцентувала роль Слова в час війни, значення мови для збереження нації. Також Віра Анатоліївна зазначила, що фахівець, підготовлений до роботи в галузі філології, може обіймати посади в науковій, літературно-критичній, художньо-творчій сферах, у друкованих та електронних засобах масової інформації тощо.

Локація «Учитель іноземних мов та зарубіжної літератури» на базі Науково-методичного центру якості вивчення англійської мови та зарубіжної літератури гостинно відчинила двері для всіх абітурієнтів, що бажають здобути освіту за освітньо-професійними програмами «Середня освіта (Мова і література (англійська) та мова і література (німецька))» і «Середня освіта (Мова і література (англійська))», «Середня освіта (Мова і література (англійська)». Особливе зацікавлення викликала така локація у випускників опорного закладу “Решетилівський ліцей імені І. Л. Олійника Решетилівської міської ради” та Наукового ліцею № 3 Полтавської міської ради, які охоче прослухали майстер-клас «Підготовка мотиваційного листа вступника ПНПУ імені В. Г. Короленка (іноземною мовою)» (модератор – Михайло Рахно).

Особливий інтерес гостей локації викликала специфіка структурування мотиваційного листа, дотримання в ньому етичних і професійних стандартів, взаємодія з соціальними мережами. У розмові з відвідувачами Михайло Юрійович наголосив на важливості ґрунтовної філологічної освіти для майбутньої кар’єри вступників, удосконалення їхніх професійних та соціальних навичок.

У сучасній навчально-науковій лабораторії «Лінгвістичний центр» завідувачка кафедри доцент Ірина Павлова, доцент Тетяна Ніколашина, доцент Світлана Педченко, старший лаборант структурного підрозділу Олександра Коркоша ознайомили учнів із особливостями освітнього процесу зі спеціальностей 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) та 035.01 Філологія (Українська мова і література). Викладачки запропонували учням пізнавальну подорож освітніми програмами спеціальностей, а саме: «Середня освіта (Українська мова і література), «Середня освіта (Українська мова і література та мова і література (англійська))», «Середня освіта (Українська мова і література та мова і література (німецька))», «Філологія (Українська мова і література)». Мовознавиці поінформували старшокласників про можливості працевлаштування випускників, навели приклади успішного кар’єрного сходження бакалаврів і магістрів Полтавського педагогічного. Майбутніх здобувачів зацікавила інформація про особливості не тільки стратегічно важливої й національно значущої кваліфікації вчителя української мови та літератури, українського філолога-дослідника, а й учителя англійської (німецької) мови та вчителя зарубіжної літератури, що їх реалізація в умовах Нової української школи сприятиме розвиткові України як самодостатньої та сильної держави та євроінтеграційним процесам у різних її царинах. Крім того, студенти-словесники можуть здобути кваліфікацію літературного редактора, опанувавши сертифікатну програму «Літературне редагування» (освітні програми «Середня освіта (Українська мова і література), «Філологія (Українська мова і література)»).

Емоційно теплий і мотивувальний захід завершився щирими побажаннями старшокласникам успішного навчання в закладі загальної середньої освіти та свідомого обрання фаху.

You may also like...